Sfârşitul de căcat al unei zile de căcat – una dintre cele pe care dacă ai fi analizat-o secundă cu secundă, nu ai fi lipit cinci care să merite păstrate. Bag pula-n ea, ducă-se, mâine va fi o nouă zi, prima din restul vieţii mele şi aşa mai departe. Muncisem atât de mult, încât dacă aş fi trăit în vremea plantaţiilor, flăcăii ăia cu pula până la genunchi m-ar fi compătimit sincer, apoi ar fi râs de mine că nu am pula până la genunchi ca ei. Mă pregăteam să trag cortina şi să spăl oboseala cu două beri simultane, când au apărut. Trei pizduţe deloc rele într-un atelaj care făcea cât leafa mea pe următorul cincinal. Încă nu dădusem în primire (serviciul), deci treaba cădea tot în spinarea mea. Am îndreptat antezisa spinare, mi-am netezit freza, m-am scărpinat la coaie şi le-am ieşit în întâmpinare.
Bună sara, ce mai faceţi, dincotro veniţi şi încotro vă duceţi, este vreo problemă şi dacă este, cam care ar fi aceea, voi ce mai gătiţi pe-acasă că noi ne-am săturat de fast-food, bun. Să ne-apucăm de treabă. Dacă nu vă e cu suparare, apucaţi-mă voi primele – de preferat aia blondă din dreapta. Am început. Cu toată scârba acumulată, m-am comportat exemplar.Am lucrat ca la carte – deontologic, condescendent, ferm, sprânceană ridicată de inchizitor din Salem şi rictus vag viclean în colţul gurii. Profesionist până în gaura curului, un adevărat monument închinat muncii, o rapsodie procedurală în uni, ăla eram eu. Damezele se hlizeau, eu mă făceam că nu bag de seamă (pentru că munca nu ştie carte, precum nici pula nu ştie regulamente) adânc preocupat fiind.
Da bine, să ne vedem sănătoşi, să mă pomeniţi în rugăciunile frăţiilor-voastre şi nu în ultimul rând, să mi-o sugeţi meticulos. Mai ales aia blondă din dreapta. Haipa. Îşi reia fiecare locul în cuibar şi dau s-o taie. Dar! Se lasă un geam jos şi una dintre lebede îmi pasează o fiţuică. Dacă ai vreodată drum prin Tîrgu-Jiu, sună-mă, număr cu zeroşapte. Şi dispar, lăsându-mă cu ţigara jumate scoasă din pachet.
Enter unul cu care coproducţionez. Ce e mă?
Relatez.
Bine prall, poate fuţi şi tu ceva cu ocazia asta.
Bag pula bă…
Ete-l p’ăsta. Ce-ai mă, nu ţi-e drag?
Nu bă, că nu era aia blondă din dreapta…